Abhati
Abhati tilbyder en vifte af naturlige og luksuriøse skønhedsprodukter til din krop og dit hår.
Filosofien bag Abhati er todelt. For det første ønsker de at lave fantastiske produkter, og for det andet vil de gøre en forskel i verden. Produkterne forener de terapeutiske kvaliteter fra økologisk dyrkede ayurvediske planter og schweiziske urter med grundig, videnskabelig forskning. De er bæredygtige og produceret fair-trade. Det er en god sag at finansiere indiske pigers skolegang og modvirke, at mange tages ud af skolen i 12-års alderen for at blive gift væk. Abhati har derfor valgt, at 1 solgt produkt betaler 1 måneds skolegang for 1 pige.
Produkterne produceres i Schweiz, og den kvindelige grundlægger hedder Anju Rupal.
Serien består af effektive, etiske og økologiske produkter til den kræsne forbruger, der kun vil have det bedste. Produkternes effekt er videnskabeligt dokumenteret, og priserne gør, at alle har mulighed for at være med. Sortimentet vil blive udbygget til et fuldt hudplejesortiment, men omfatter i dag 8 produkter: Shampoo, Balsam, Hårolie, Bodywash, Bodylotion, Håndsæbe, Læbepomade og Duftlys.
Mere om Abhati
Mere om Abhati
Abhati er et forholdsvist nyt brand. Håndsæben, som blev lanceret i 2015, var det første produkt i serien.
Anju Rupal er den primære leder bag produkterne. Hun har en indisk baggrund, men er bosat i Schweiz. I produkterne har hun taget det bedste fra disse to verdener. Hun forener de terapeutiske kvaliteter fra ayurvediske planter dyrket økologisk omkring Himalaya med schweiziske urter.
Missionen med Abhati er at skabe skønhed med værdighed. Anju Rupal vil gøre verden til et bedre sted. Produkterne er derfor både gode for dig, for farmerne og for jorden.
De er gode for dig, fordi de har et højt niveau af antioxidanter, vitaminer, mineraler og næringsstoffer, og de indeholder ikke parabener, kemiske ingredienser. De er gode for farmerne, fordi Abhati arbejder på at selvstændiggøre dem, så de kan få en bedre pris for deres produkter. Og så er de gode for jorden, da produkterne er bio-nedbrydelige, fri for pesticider og kemisk kunstgødning.
Men det er ikke det hele, for produkterne skal samtidig støtte den gode sag: Hvert 1 solgt produkt betaler 1 måneds skolegang for 1 pige i Indien.
Den gode sag har bevirket, at Abhati har fået en B Corp Certificering. Denne certificering gives kun til virksomheder, der bruger deres forretning til at løse sociale og miljømæssige problemer
Anju Rupal står ikke alene bag produkterne, for hun har samlet nogle af branchens mest accepterede navne inden for skønhed og design. Disse er gået ind i projektet, har fået frie hænder til at gøre, hvad de vil, og har arbejdet frivilligt. Geza Schøn, som står bag Escentric Molecules, har komponeret duften, (som er unisex), og designbureauet Paperlux, som bl.a. har arbejdet for Hérmes og Alexander McQueen, har stået for den visuelle del.
Bag alle produkterne ligger kliniske, videnskabelige studier, der dokumenterer deres effekt på krop og sind.
Der er tre ingredienser, som går igen i produkterne
1) Edelweiss fra Schweiz. Edelweiss vokser i højderne og udsættes konstant for ekstremt klima og skadelig UV stråling. Men den formår at beskytte sig selv – denne evne anvendes i produkterne til at beskytte huden mod miljøfremkaldt stress.
2) Moringa frøolie fra Himalaya. Man siger, at Moringa er verdens mest nærende plante. Frøene fra Moringa-træet frigiver hele 40% olie og er rige på vitamin A og C og på umættede fedtsyrer.
3) Vild kirsebærolie fra Himalaya. Kirsebærbuskene vokser vildt i solrige områder i Himalayas højder. Olien er rig på omega 6 og 9. Kirsebærrene bliver høstet med de bare hænder i maj/juni, tørret af solen og opbevaret i kurve.