Abhati
Indhold
1 stk
1 stk
5 stk
1 stk
1 stk
Pris
1 stk
4 stk
2 stk
2 stk

Abhati

Abhati tilbyder en vifte af naturlige og luksuriøse skønhedsprodukter til din krop og dit hår.

Filosofien bag Abhati er todelt. For det første ønsker de at lave fantastiske produkter og for det andet vil de gøre en forskel i verden. Produkterne forener økologisk dyrkede, ayurvediske planter og schweiziske urters terapeutiske kvaliteter med grundig, forskningsmæssig research. De er bæredygtige og produceret fair-trade. Den gode sag er, at finansiere indiske pigers skolegang og modvirke, at mange tages ud af skolen i 12-års alderen for at blive gift væk.  Abhati har derfor valgt, at 1 solgt produkt betaler 1 måneds skolegang for 1 pige.

Produkterne produceres i Schweiz og den kvindelige grundlægger hedder Anju Rupal.

Serien består af effektive, etiske og økologiske produkter til den kræsne forbruger, der kun vil have det bedste. Produkternes effekt er videnskabligt dokumenterede og priserne gør, at alle har mulighed for at være med. Sortimentet vil blive udbygget til et fuldt hudplejesortiment, men omfatter i dag 8 produkter: Shampoo, Balsam, Hårolie, Bodywash, Bodylotion, Håndsæbe, Læbepomade og Duftlys.

Abhati er et forholdsvist nyt brand. Håndsæben var det første produkt i serien og blev lanceret i 2015.

Anju Rupal er det primære hoved bag produkterne. Hun har en indisk baggrund, men er bosat i Schweiz. I produkterne har hun taget det bedste fra disse to verdener. Hun forener økologisk dyrkede, a-ju-vediske planter omkring Himalaya med Schweiziske urters terapeutiske kvalitet.

Missionen med Abhati er at skabe skønhed med værdighed. Anju vil gøre verden til et bedre sted. Produkterne er derfor både gode for dig, for farmerne og for jorden.

De er gode for dig, fordi har et højt niveau af antioxidanter, vitaminer, mineraler og næringsstoffer. Indeholder ikke parabener, kemiske ingredienser. De er gode for farmerne, fordi Abhati arbejder på at selvstændiggøre dem, så de kan få en bedre pris for jeres produkter. Og så er de gode for jorden, da produkterne er bio-nedbrydelige, fri for pesticider og kemisk kunstgødning.

Men det er ikke det hele, for produkterne skal samtidig støtte den gode sag: Hvert 1 solgt produkt betaler 1 måneds skolegang for 1 pige i Indien.

Den gode sag har gjort, at Abhati har fået en B Corp Certificering. Denne certificering gives kun til virksomheder, der bruger sin forretning til at løse sociale og miljømæssige problemer

Anju står ikke alene bag produkterne, men hun har samlet nogle af branchens mest accepterede navne indenfor skønhed og design. Disse er gået ind i projektet, fået frie hænder til at gøre, hvad de vil og har arbejdet frivilligt. Geza Schøn, som er hovedet bag Escentric Molecules, har komponeret duften (som er unisex) og designbureauset Paperlux, som bl.a. har arbejdet for Hérmes og Alexander McQueen, har stået for den visuelle del.

Bag alle produkterne ligger kliniske, videnskabelige studier, der dokumenterer deres effekt på krop og sind.

Der er tre ingredienser, som går igen ved produkterne
1) Edelweiss fra Schweiz. Edelweiss vokser i højderne og udsættes konstant for ekstremt klima og skadelig UV stråling. Men den formår at beskytte sig selv – denne evne anvendes i produkterne til at beskytte huden mod miljøfremkaldt stress.

2) Moringa frøolie fra Himalaya. Man siger at moringa er verdens mest nærende plante. Frøene fra moringa-træet frigiver hele 40% olie og er rig på vitamin A og C og på umættede fedtsyrer.

3) Vild kirsebærolie fra Himalaya. Kirsebærbuskene vokser vildt i solrige områder i Himalayas højder. Rig på omega 6 og 9. Høstet med de bare hænder i maj/juni, tørret af solen og opbevaret i kurve.


Proshave ApS   |   Gunnar Clausens Vej 17 C   |   8260 Viby J   |   +45 70 70 18 08   |   CVR: 32 67 11 44   |   info@proshave.dk
0 varer i kurven